February 12, 2012

Mulut Awak and Hati Orang.

Bukan nak ajar part of body. Tapi aku rasa nak blog pasal mulut. kihkihkih! Actually, aku geram gila dengan kawan aku sorang ni. Mulut puaka habis. "Woii! cakap tu jagalah hati orang sikit oii!" Ya, aku tak kata pon aku baik gila and aku tak kata yg mulut aku tak celupar dan aku jugak tak kata pon yg aku tak pernah langsung sakit kan hati orang. Aku pernah je buat semua tu. Tapi, lepas aku terlepas cakap, selalunya aku akan gila gila gila punya menyesal and YES! AKU AKAN MINTAK MAAF kepada orang tu. CRIUS! 

Tapi, aku tak tahu lah orang yg tak pandai jaga mulut ni macam mana. Setiap kali dia cakap, ada je yg buat aku sakit hati. Aku tak melawan. Oh, TIDAK sama sekali. Sebab, itu akan merosakkan friendship aku dengan dia. So, apa aku buat? Melatih diri untuk bersabar. Itu je yg aku mampu. mihmihmih. Aku agak, kawan aku tu memang dah biasa kot menyakitkan hati orang. That's how she live perhaps. Harapnya dia bahagia lah dengan cara hidup macam tu.

Aku akan sentiasa mendoakan kebahagiaan beliau. Bagi aku, bila orang buat jahat kat kita,tak payah lah kita balas jahat kat orang tu. Buang masa je weii. Bergaduh, bermusuh bagai. Eeeuww! buat malu kaum sajo. Lebih baik kita buat kerja kita yg berfaedah tu. Dapat jugak pahala. Kalau kita tak kacau orang, orang pon tak kacau kita. Tapi kadang-kadang tu ada jugak orang yg dengki kan? Normal lah kot. Baru lah adventure life korang. kihkihkih! 



Ayuh bangsa ku! *cewaahh* HAHAHAHA! Jangan lah kita nak bermusuh sangat dengan orang (kawan sendiri mahupun strangers). Kolot sangat lah macam tu. Melayu tak kolot kan? Melayu international gituuu. hikkhokk! hikhokk! *dah kenapa tetiba bunyi keldai. -.-'*

Till then. Assalamualaikum :)

No comments: